3. Utesteder slipper 2,9 millioner i gateleie

Utesteder slipper 2,9 millioner i gateleie

Rundt 70 skjenke- og serveringssteder i Stavanger, som leier grunn av kommunen til uteservering, har i vår og sommer hatt leiefritak i forbindelse med korona-epidemien.

Da skjenkestedene sammen med store deler av samfunnet måtte stenge 12. mars, vedtok politikerne fritak for gateleie i en periode. Utestedene fikk åpne dørene igjen 6. mai. Kommunestyremøtet forlenget i juni perioden med leiefritak til å gjelde ut august.

Med det er stedene med uteservering blitt spart for totalt omlag 2,9 millioner kroner når gateleien nå trer i kraft igjen, en reduksjon de vil merke når de i høst får den årlige leiefakturaen fra kommunen.