3. Utlysning av Vekstfondmidler

Vi støtter omstilling innen energi

Energihovedstaden Stavanger har satt oss som mål å være best på konkurransekraft, verdiskaping og grønn omstilling. Nå lyser vi ut penger for å støtte omstillingsprosjekter innen energi.

Energihovedstaden illustrasjon

Omstillingsarbeidet gir mange muligheter for næringslivet, særlig for en region med sterk kunnskap og kompetanse fra olje- og gassvirksomheten. Forskning viser nemlig at denne type kompetanse har stor overføringsverdi til for eksempel virksomheter innen fornybar energi.

Stavanger kommune jobber aktivt med omstilling av næringslivet. Et av våre virkemidler er utlysning av midler til næringslivet. Vekstfondet vårt skal bidra til omstilling i lokalt næringsliv, og til å skape enda flere arbeidsplasser. Denne gangen er det prosjekter innen energi vi søker etter.

Så – har du en god ide til hvordan vi kan øke produksjonen av ren energi, eller effektivisere eksisterende energiproduksjon? Da kan du lese mer om hva vi ser etter og søke om støtte her.

Husk å søke innen 1. mai!