3. Varsling av planlagt utslipp av avløpsvann

Varsling av planlagt utslipp av avløpsvann

Strømskapet i kommunens pumpestasjon på Jorenholmen må byttes ut etter 30 års drift. I forbindelse med dette arbeidet vil det bli et varslet utslipp av avløpsvann i området rundt Østre havn.

Utslippet vil vare fra 22.02.2022 kl. 12.00 til 23.02.2022 til kl. 23.00.

– I løpet av den tiden det tar å skifte strømskap, vil det koples et nødstrømsaggregat til pumpestasjonen. Nødstrømsaggregatet kan bare håndtere én pumpe samtidig, så derfor vil det bli noe utslipp, sier Svein Jone Aadnesen, produksjonsleder stasjonsdrift i Vann & Avløpsverket.

Utslippet vil være på ca. 1000 kubikkmeter avløpsvann. Det kan danne seg en fettfilm i vannoverflaten som følge av utslippet.

Kartutsnitt Ă˜stre havn

Kontaktperson for media:
Svein Jone Aadnesen, produksjonsleder stasjonsdrift i Vann & Avløpsverket, mobil: 900 67691