3. Ansatt ved Rosendal sykehjem smittet

Ansatt ved Rosendal sykehjem smittet

En ansatt ved Rosendal sykehjem har fått påvist covid-19. Den ansatte har jobbet ved to avdelinger som er satt i karantene og har fått besøksforbud.

Den ansatte som fikk påvist smitte har ikke hatt symptomer. Vedkommende jobbet ved to avdelinger i tre dager før jul. Avdelingene er satt i karantene. Alle beboere og ansatte ved de to avdelingene blir testet 1. juledag.

Inntil videre jobber de ansatte ved avdelingene i fullt smittevernutstyr. Sykehjemmets tredje avdeling og bofellesskapet vil være åpent som normalt. Pårørende og ansatte ved sykehjemmet er varslet om at en ansatt har fått påvist smitte.

NB! Oppdatering 25. desember kl. 21.00: Alle pasienter har testet negativt på første test.

Covid-19. Informasjon fra Stavanger kommune: