3. Attendo Velferd AS skal drifte Boganes sykehjem

Attendo Velferd AS skal drifte Boganes sykehjem

Stavanger kommune har tildelt ny kontrakt for drift av Boganes sykehjem. Attendo Velferd AS overtar driften av Boganes sykehjem fra 1. april 2018.

Kontraktsperioden er fire år med opsjon på å forlenge kontrakten med 1 + 1 år på samme vilkår. Kontrakten har en estimert verdi på 318 millioner kroner over seks år. Stavanger kommune mottok tilbud fra seks leverandører.

Scoret best på kvalitet

- Attendo Velferd AS scoret best på kriteriet kvalitet som ble vektet 100 prosent, og oppnådde en score på 9.65 poeng av 10 mulige. Attendo Velferd AS har levert et meget godt tilbud. Attendo er utvilsomt den beste tilbyderen innenfor innovasjon og nytenkning, og viser at innovasjon handler om mer enn bare velferdsteknologi. Basert på redegjørelsen i tilbudet vil Attendo Velferd AS levere gode brukerrettede tjenester på Boganes sykehjem, heter det i redegjørelsen.

Seks tilbydere

Aleris Omsorg AS, som driver sykehjemmet i dag, kom på 2. plass med 9.03 poeng. De øvrige tilbyderne var Norlandia Care Norge AS (8.55 poeng), Abri Vekst AS (8.03 poeng), Stavanger kommune (5,18 poeng) og Stiftelsen det Norske Diakonhjem (4,05 poeng).