3. Gratis teater for frivillige

Gratis teater for frivillige

Alle som driver med frivillig arbeid i Stavanger kan bestille to gratisbilletter til komedien Kunsten å rane en bank på Rogaland Teater på FNs internasjonale frivillighetsdag, mandag 5. desember kl. 19.30.

Bilde fra Kunsten å rane en bank

Påmeldingsfristen gikk ut 1. desember og arrangementet er fullt.

- Takk for innsatsen

- Stavanger har lange og sterke tradisjoner for frivillighet. Mange ildsjeler gjør en svært viktig frivillig innsats, i lag, foreninger og på andre måter. Da er det kjekt å kunne gi noe tilbake som takk for engasjementet, sier varaordfører Dagny Sunnanå Hausken.

- Vi nærmer oss slutten på Frivillighetens år 2022, der vi har feiret Norges viktigste lagarbeid. Samtidig vet vi at mange medlemmer og frivillige i lag og organisasjoner har falt fra i pandemien. Nå gjelder det å få alle tilbake igjen, og her gjøres det en fantastisk jobb med å bygge opp igjen den gode kulturen, sier Sunnanå Hausken.

Årets frivillig

Før teaterforestillingen skal prisen Årets frivillig for andre gang deles ut til én eller flere personer, institusjoner eller organisasjoner Stavanger som gjør en innsats for medmennesker i Stavanger. Prisen skal hedre frivillig arbeid knyttet til helse, omsorg og velferdstjenester, sosiale tjenester, utdanning, kultur, idrett eller miljø. Prisen er på kr. 25.000, og pengene er øremerket formålet prisvinneren er opptatt av.

En kriminelt god komedie!

Som det første teater i Norge kan Rogaland Teater stolt presentere West End-suksessen Kunsten å rane en bank eller The comedy about a bank robbery som den heter på engelsk.

I Kunsten å rane en bank befinner vi oss i Minneapolis på 1950-tallet, nærmere bestemt sommeren 1958, i en tilsynelatende amerikansk småbyidyll. Minneapolis City Bank, en sjokkerende dårlig bank drevet av den udugelige bankdirektøren Robbe Tremann, har av uante grunner blitt betrodd oppgaven med å oppbevare en ungarsk prins sin mest dyrebare diamant.

Når fengselsfuglen Mitch får nyss om dette går han straks i gang med å planlegge tidenes kupp. Ved hjelp av sin (ex)kjæreste, bankdirektørens datter, og en fengselsbetjent setter han sin ambisiøse plan ut i livet. Men i en by med fylt med småkjeltringer som befinner seg på ulike steder av skurkeskalaen, og der de mest hederlige ikke er til å stole på, tvinger et stort spørsmål seg frem: Hvem er det som til syvende og sist stikker av med diamanten? For er Mitch sin plan vanntett nok? Kan han stole på sine medsammensvorne? Vil han overhodet lykkes? Les mer om forestillingen

Velkommen til teatret!