3. Vaksine-sms til 2003-erne

Er du født i 2003 og har fått vaksine-sms?

17-åringer som fyller 18 i løpet av året, tilbys koronavaksine.

Saken er oppdatert mandag kl. 22.

Stavanger kommune har denne uka begynt å kalle inn gruppe 10, det vil si aldersgruppene 18–24 år og 40–44 år, til vaksinering.

Mandag ble det sendt ut vaksine-sms til en del ungdommer som er født i 2003, men som ikke har fylt 18 år ennå. Kommunen gikk etterpå ut med beskjed om at 17-åringene måtte vente med å bestille time til de var fylt 18 år. Rett etterpå kom det melding fra Folkehelseinstituttet om at alle født i 2003 kan få koronavaksinen Pfizer likevel, selv om de ikke har fylt 18 år ennå.

Du som har fått sms fra kommunen, kan altså trykke på lenken og bestille tid for vaksinering – selv om du ikke fyller 18 før senere i år. Med andre ord: Gjør det som står i sms-en!

Pressekontakt:
Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd, tlf. 99 29 84 61

Hvis du har spørsmål om vaksine, se om du finner svaret her eller ring innbyggerservice på 51 50 72 20 mandag–fredag kl. 08.30–15.00.