3. Vaksine-SMS ut til 5000 nye

Vaksine-SMS ut til 5000 nye innbyggere

I april sendte kommunen ut sms om vaksineregistrering til alle innbyggere mellom 18 og 64. Nå sender vi ut 5000 nye meldinger til de som har oppdatert informasjonen sin i kontakt- og reservasjonsregisteret.

Vaksine. Kristine Knutsen Klepp.

Du som ønsker vaksine skal klikke på lenken i tekstmeldingen, registrere deg og fylle ut egenerklæringen. Hvis du takker ja til vaksine, vil du få en ny SMS med tilbud om vaksine når det er din tur til å vaksineres.

Du skal ikke registrere deg dersom

• Du ikke ønsker vaksine
  • Du har fått vaksine (en eller to doser)
  • Du har en avtale med fastlege

Du kan også gå direkte til registreringen via denne lenken. (De som velger å registrere seg via lenken, trenger ikke registrere seg på ny når de får SMSen.)

Stavanger kommune har startet massevaksineringen, og akkurat nå (per 28.05) vaksinerer vi aldersgruppen 55-64 år.

Vaksinestatus:

Uke 22: I uke 22 er Stavanger kommune tildelt 10 100 doser Pfizer-vaksiner. Av dette er rundt 5000 dose 1-vaksiner til prioriteringsgruppe 8, cirka 4000 er dose 2 som fastlegene skal sette på sine pasienter og 900 er dose 2 for de som har fått AstraZeneca.

UKE 23: For denne uken er Stavanger kommune tildelt ca. 7900 doser Pfizer-vaksine. Ca. 3500 av dette er dose 1-vaksiner til prioriteringsgruppe 8. Ca. 4400 er dose 2-vaksiner som fastlegene skal sette på sine pasienter.