2. Kultur og fritid
  4. Frivillighet i Stavanger

Frivillighet i Stavanger

Kort fortalt

• Stavanger kommune legger til rette for det frivillige arbeidet i byen.
  • Kommunen har frivilligsentraler i alle ni kommunedelene. Vi tilbyr gratis lokaler til frivillige organisasjoner, hjelper til når du søker om midler og vi arrangerer kurs og andre samlinger.

Information in other languages

Frivilligsentraler i Stavanger

Ta kontakt med frivilligsentralen nærmest deg hvis du ønsker å bli frivillig eller når du trenger noe som frivillige kan hjelpe med. Du kan ta kontakt både som enkeltperson og som organisasjon. Vi kan også hjelpe hvis du ønsker å starte med en helt ny aktivitet.

Frivilligsentralene skal være en møteplass for folk i kommunedelene. Det er alltid rom for en kopp kaffi, en prat og gode idéer for hvordan kommunedelene våre kan bli en bedre plass å bo.

Retningslinjer for frivilligsentralene i Stavanger kommune.

Mer informasjon: nettside og Facebook.

Frivillig?

Det er flere veier du kan gå hvis du ønsker å bli frivillig. Du kan kontakte frivilligsentralene eller organisasjoner direkte.

Tilskuddsportalen

Stavanger kommunen bruker Tilskuddsportalen til å sende ut nyttig og viktig informasjon til organisasjoner. Du kan også holde deg oppdatert på tilskudd, legat og andre søknadsmuligheter.

Tilskuddsportalen

Gratis lokaler - Aktiv kommune

Frivillige organisasjoner får låne gratis lokaler i alle bydelshusene og flere andre steder i kommunen. Finn lokaler her - Aktiv kommune

Atle Melangen