2. Kultur og fritid
  3. Kultur
  4. Kulturtilskudd
  5. Spørsmål og svar om tilskuddsordninger for kunst og kultur

Spørsmål og svar om tilskuddsordninger for kunst og kultur

Har du spørsmål om ny tilskuddsordning for kulturvirksomheter?

• Kulturavdelingen inviterte til åpent digitalt dialogmøte om ny tilskuddsordning for kulturvirksomheter torsdag 9. september kl. 12-13.
  • Du kan se møte i opptak her.
  • Les mer om den nye ordningen her.
  • Dialogmøte om nye ordninger for profesjonelle kunst- og kulturtiltak ble gjennomført fredag 9. april. Her kan du se møtet i opptak.

Information in other languages

Invitasjon og program

Kulturavdelingen inviterer til dialogmøte om ny tilskuddsordning for kulturvirksomheter. Møtet er åpent for alle interesserte, men vil være særlig relevant for deg som planlegger å søke den nye ordningen.

Med kulturvirksomheter menes helårsarrangører, festivaler, musikkensembler, frie scenekunstgrupper/kompanier, øvingsfellesskap, felles produksjonslokaler og organisasjoner for nettverk og bransje innen det frie feltet som ikke mottar kommunalt driftstilskudd.

Møtet blir tatt opp og blir publisert på denne siden slik at du kan se det i etterkant hvis tidspunktet ikke passer for deg.

Når: Torsdag 9. september kl. 12-13

Hvor: Teams

Program

• Nye rammer for tilskudd til kulturvirksomheter i Stavanger kommune v/konstituert kultursjef Kristina Ehrenberg-Rasmussen
  • Retningslinjer for ordningen og presentasjon av søknadsskjema v/rådgiver Marita Aksnes
  • Spørsmål og svar (spørsmål innsendt i forkant og underveis i møte)

Påmelding

• Meld deg på via dette skjemaet.
  • Når du har meldt deg på, vil du i løpet av noen dager motta en kalenderinvitasjon til Teams-møte.
  • Du må gå inn i møteinvitasjonen du mottar for å delta i møtet.
  • Du kan sende inn spørsmål i forkant når du melder deg på, eller stille spørsmål i møtet muntlig eller via chat.
  • Møtet blir tatt opp.
  • Du velger selv om du vil ha på kamera eller ikke.
  • Teams kan lastes ned via denne linken.

Tidligere dialogmøter

Dialogmøte for ny stipendordning ble gjennomført fredag 11. juni.

Her kan du se møtet i opptak.

Dialogmøte for nye ordninger for profesjonelle kunst- og kulturtiltak ble gjennomført fredag 9. april.

Her kan du se møtet i opptak.

Tilskuddsordningene for det frie feltet er fornyet og det er lansert to nye ordninger:

Kristina Ehrenberg-Rasmussen

kultursjef

Mobil:
E-post:
kristina.ehrenberg-rasmussen@stavanger.kommune.no

Marita Aksnes

rådgiver

Fagansvar tilskuddsordninger, Nye Rogaland Teater og Stavanger museum, musikk, litteratur

Mobil:
E-post: