Flere tilbud på plass i nettløsningen Min eiendom
To ganger i året kommer en faktura fra kommunen til deg som eier en eiendom i Stavanger. Nå kan du velge å få faktura hver måned.
Kommunestyret har vedtatt at kommunen skal innføre mulighet for å betale kommunale avgifter hver måned eller hvert halvår. Innføringen av ordningen har tatt tid fordi det har vært krevende å få de avanserte fagsystemene til å snakke sammen.
Eiendomsskatten holdes utenfor den nye ordningen det første året. Årsaken er arbeid med retaksering. I 2021 blir kommunal eiendomsskatt fakturert separat.
På den nye nettløsningen Min eiendom kan du få mye informasjon om boliger du eier, og også finne muligheten til å bestille månedlig faktura. Ordningen trer i kraft fra 1. januar 2021, men kan bestilles allerede nå – og frem til 31.12. Bestillinger fra 01.01.2021 og utover vil tre i kraft fra 1. juli.
Hvem kan få månedlig faktura?
Du kan ikke bestille månedlig faktura for boenheter som:
- har installert vannmåler og ikke har lest av vannmåleren.
- er en del av fellesfaktura (borettslag).
- er tilknyttet nedgravde avfallsløsninger. der avregning er basert på antall tømminger.
Du kan endre hvor ofte du får faktura én gang i halvåret. For å komme med på neste termin med månedlig faktura må du bestille innen:
- termin = 31.12 (da ny termin starter 01.01)
- termin = 20.06 (da ny termin starter 01.07)
Den månedlige fakturaen blir sendt ut rundt den 20. i hver måned. Ved offentlige fridager, ferieavvikling eller helligdager kan dette bli fremskyndet, men den ordinære forfallsdatoen vil da være den 20. i måneden etter.
Dersom du har en boenhet som ikke kan bestille månedlig faktura, men ønsker oppdelt faktura kan du kontakte SK-regnskap.
Gjelder det spørsmål om månedlig faktura? Ring:
Innbyggerservice
Telefon: 51 50 70 90
Kontaktpersoner for presse:
Leidulf Skjørestad, direktør for bymiljø og utbygging
Telefon: 911 51 462