2. Politikk
  3. Ordfører Sissel Knutsen Hegdal

Ordfører Sissel Knutsen Hegdal

Kort fortalt

• Sissel Knutsen Hegdal (H) er ordfører i Stavanger.

Information in other languages

Bilde av ordføreren med ordførerkjede.

Sissel Knutsen Hegdal representerer Høyre. Hun er født og oppvokst i Harstad, og er yngst av tre søsken. Hun er utdannet jurist fra Universitetet i Tromsø, med fordypning i EU/EØS-rett.

I januar 1992 flyttet hun til Stavanger, der hun begynte å jobbe som advokatfullmektig. Hun er gift og har tre barn. Som mor engasjerte hun seg aktivt i barnehagen til barna, og senere som klassekontakt på barneskolen. Hun var FAU-leder i seks år ved Madlavoll skole, og det ble inngangsbilletten til lokalpolitikken.

Sissel sto første gang på listen til Stavanger Høyre i 2003. Hun var leder av Kommunaltstyret for kultur og idrett i perioden 2007-2015, og av Kommunalstyret for oppvekst i perioden 2015-2019. Fra 2020-2023 var hun gruppeleder for Høyres bystyregruppe.

Sissel har hatt en rekke ulike styreverv, blant annet i Lyse, Stavangerregionen Havn IKS, Forus Næringspark AS, IVAR IKS, Museum Stavanger AS mm. Hun er særlig opptatt av oppvekstvilkår for barn og unge, arbeidsinkludering og kvinnehelse. Hun var også initiativtaker til at Stavanger er en av 112 europeiske byer som er en del av EU-prosjektet Mission Cities og som skal bli klimanøytrale innen 2030.

Pressekontakt: Politisk rådgiver Karine Næss Frafjord, mob. 90515353, e-post: karine.naess.frafjord@stavanger.kommune.no

Ordførerens kalender

Uke 17

Mandag 22. april
Åpne Gatemagasinet Asfalts fagdag
Signering av samarbeidsavtale mellom stiftelsen HELT MED og Stavanger kommune
Møte i Stavanger bystyre

Tirsdag 23. april
Møte i kommunalutvalget
Besøk til datahjelptilbudet på Madla bibliotek
World Energy Congress, Rotterdam

Onsdag 24. april
World Energy Congress, Rotterdam

Torsdag 25. april
Møte i valgkomiteen for Rogaland Teater
Møte i Stavanger formannskap
Regionalt storbynettverk

Fredag 26. april
KS storbynettverk
Generalforsamling i Stavangerregionenes Europakontor
Partnerskapsmøte i Helsefellesskapet i Sør-Rogaland
Møte med Sunde hageby velforening

Sissel-timen - møt ordføreren

Har du noe på hjertet eller en sak du brenner for? Benytt sjansen til å ta en prat med ordfører Sissel Knutsen Hegdal når hun besøker by-/kommunedelene.

Følgende dager kan du møte ordføreren våren 2024:

Slik kontakter du ordføreren og hennes rådgivere

E-post og annen post blir behandlet i samsvar med lov om offentlighet i forvaltningen. Du må regne med at innholdet i meldingen din eller brevet ditt kan bli offentlig tilgjengelig. Du kan forvente endelig svar innen tre uker.

postmottak.ordforer@stavanger.kommune.no

Karine Næss Frafjord